Organisatiecoaching
Kansen om als organisatie te groeien en meer slagvaardigheid te creëren zijn er altijd, of die kansen nu intern of extern gericht zijn. Klanten en werknemers verbinden zich met organisaties omdat er een gemeenschappelijk belang is, het gaat om het creëren van een win-win situatie, of die nu waarden- of geldgedreven is. Wanneer mensen zich verbonden voelen tot waar jouw organisatie voor staat, zal dit uiteindelijk leiden tot meer resultaat en business. Als organisatiecoach kan ik een ontwikkelingstraject begeleiden, waarbij zowel de concrete als minder concrete zaken van de organisatie aan bod komen. Missie, strategie, ambities, doelstellingen en processen, maar ook cultuur, drijfveren, gedrag en talent zijn zaken die aan bod kunnen komen tijdens zo’n traject. Ik werk vanuit de verbindingsdriehoek: organisatie – team – individu, omdat wanneer dit optimaal samenwerkt, het zal leiden tot betere resultaten.
Organisatiecoaching
Herken je een van de volgende scenario’s? De organisatie is snel gegroeid maar er is stilstand in verdere groei of erger. Of zijn er interne of externe ontwikkelingen waardoor de organisatie niet verder komt of die juist kansen bieden? Is de organisatie solide opgezet, maar medewerkers lijken ontevreden? Heb je het gevoel dat de teams nog beter georganiseerd kunnen worden, en dat de mensen meer vanuit hun talenten, competenties en persoonlijke drijfveren kunnen werken?
Kortom zit je met de vraag over hoe je de organisatie verder kunt ontwikkelen naar meer groei en business?
Verbinding en business gaan hand in hand
Mijn visie is dat Verbinding en Business hand in hand gaan. Wanneer er meer verbinding is in de organisatie, waarbij missie, doelen en waarden echt een drijvende kracht zijn voor zowel organisatie, teams als individu, dit uiteindelijk leidt tot meer tevreden klanten en een beter resultaat.
Als organisatiecoach kan ik een ontwikkelingstraject begeleiden waarbij we zowel de bovenstroom (zoals missie, doelstelling en processen), als de onderstroom (zoals cultuur, waarden en interactie) van de organisatie onder de loep nemen.
Plan van aanpak
In het eerste gesprek bespreken we het vraagstuk, verkennen we samen de organisatie, de context, het interne en externe krachtenveld. Vervolgens zoomen we verder in op wat de onderliggende thema’s zijn en wat mogelijke oorzaken zijn. Daarna formuleren we het kernprobleem voor het ontwikkelingstraject. Ik stel vervolgens een een begeleidingsplan op, waarin ik opneem welke stappen we gaan nemen, wat het beoogde resultaat is en welke randvoorwaarden er zijn. Is dit plan goedgekeurd en is er commitment, dan gaan we aan de slag!
Nieuwsgierig wat ik voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.